Sakura

Valla bizim buralara bahar gedi heralde. Nerden farkediyorum? Üzerimde çok iyi hissedebildiğim bahar yorgunluğu, sıkıntısı var. Peki benim yaşadığım bahar sıkıntısı ne? İçimden bir şey yapmak gelmiyor. Evden dışarı, dışardan eve girmek istemiyorum. Bir şeyler yapıp sıkıntımın geçmesini istiyorum ancak adım atacak halim yok. En sevdiğim şeyleri bile yaparken bir tabiri caizse uyuzluk var üstümde. Şimdi bunun bahar ile alakası nedir diyebilirsiniz ancak nedense ben hep bahar gelince böyle oluyorum. Ki daha yeni cemre havaya düştü heralde yakınlarda toprağada düşecek o zaman vay halime. Birde en yoğun olduğum zamanlardayım ki sormayın. Bu durum hiç iyi değil.

Buralar da Türkiye geneli gibi yakışlı bugün. O da daha bir içimi sıkıyor. “Şimdi kim çıkıcak dershaneye gidicek yarabbi” demekten kendimi alamıyorum. İçimden şöyle yumuşacık bir polara sarılıp, elime kahvemi alıp, perdeyi sonuna kadar açtıktan sonra yağmurun cama vuran sesini dinlemek geliyor. Ah ne güzel olurdu.

Tüm sıkıntılarımı bir yana bırakır olursam eğer. Bahar aslında çok güzel bir mevsim ya. Bazıları kışı, bazıları yazı sever. İşte benim gibi baharcı olanlarda var -belki mayısta doğduğumdandır ama sanmıyorum ya çünkü ben sonbaharıda severim en az ilk bahar kadar-. Beni az biraz tanıyanlar Uzakdoğu’ya ilgimi bilirler. Özelliklede bu bahar konusunda Japonya bir numaramdır. Hemen nedenini de açıklayı vereyim. Japonyadaki kiraz çiçekleri. O çiçekler mart sonu nisan başı açarlar ilk  baharın tam olarak geldiğini haber verirler. Hatta Japonya’da haberlerden falan önce bu kiraz çiçeklerinin hangi şehirde ne zaman açacağı ile ilgili bilgiler verilir. Anime izleyen veya manga okuyanlar bilirler karakter aşık olduğu zaman ya da aşkını pekiştiren bir hareket gördüğü zaman karşısındakinden, hemen etrafını kiraz çiçekleri sarar ki bu yönüylede aşkı anlatır.  Bunun yanı sıra  güzelim baharda açan bu “Sakura” denen nam-ı diğer kiraz çiçeklerinin çok daha derin anlamalarıda vardır. Örneğin hayatın gelip geçiciliğini (gençliğin keza yine öyle) çabuk geçeceğini  anlatır. Hatta 2. dünya savaşındaki intihar pilotlarının son uçuşlarına çıkmadan önce uçaklarına bu çiçeği çizdikleri söylenir. Valla benim en büyük hayalim o güzelim kiraz çiçeklerinin altından yürümek, onları dünya gözüyle görebilmek. Akşama da tabi altında sake yudumlarız ne güzel olur.

Sonuç olarak bahar özelliklede ilk bahar yani başlangıç için en uygun zamandır. Japonlar da bunu çok iyi biliyorlar🙂 Galiba bu içimdeki sıkıntının nedeni de yeni bir şeye başlarken insanın içindeki o sıkıntıdan. Neyse yeni başlangıçlar iyidir🙂