Başlıkta da dediğim gibi. Bu aslında biraz şansın işin içinde olduğu aradığını, sevdiğini bulma hikayesi. Film yönetmenin ilk uzun metraj filmidir.  İngilterelerden bir film. Aslında filmi kiralarken çok ilgimi çekti diye aldım ama filmin sonuna doğru “Ah ben bunu izlemiştim be” demiştim. Gerçi zaten izleyeli nerden baksan bir 6 sene falan oluyor. Unutmam mümkün yani değil mi:D

Neyse dediğim gibi film ingilterede geçiyor. Geçtiği yıldan emin değilim ama pek modern bir yıl değil söyleyeyim🙂 Neyse başka kahramanımız Billy 11 yaşında bir çocuktur. Babası ve abisi maden işçisidir ve grevdedirler. Annesini kaybetmiş bu çocuk büyükannesi babası ve abisi ile yaşamaktadır. Babası da boks yaptığı için bir zamanlar kendiside boks yapmaktadır. Hani severek mi yapar orası meçhul. Yaptığı tek şey dayak yemektir😀 Bir gün bale sınıfı yer olmadığı için boks yapanların tarafına gelir. Bizimkisi ceza aldığı için ders sonrasıda orda kalmak zorunda kalır ve işte şan diye bahsettiğim bu bale ile tanışır. Biranda kendini balerinlerin arasında bulur🙂 Öğretmen kensinde ışığı görmüştür ki sınıfa devet eder.

Yanlız demiştim ya pek modern bir ortam değil. Bale yapan erkeklerin homo olarak görüldüğü bir zaman. Baleye gidiyorum diyemediği için boksa devam eder gibi görünür ancak baleye gider işte. Artık boynunda boks eldivenleri yerine bale pabuçları vardır🙂 Gerçekten de çocupumuz baleye inanılmaz derece de yatkındır.

Ancak işler tabikide hep böyle gitmeyecektir. Baba Billy’nin balaye gittiğini öğrenir ve zar zor bulduğu 3 kuruş paranın boks yerine bale derslerine gittiğini öğrenince kıyamet  kopar. Bir taraftan abisi bir taraftan babası derken çocuk kraliyet bale okulunun seçmelerini kaçırır. Ancak yine şans eseri ya da kader diyebiliriz babasının Billy’yi dans ederken görmesiyle fikri değişir ve tüm kasaba onu destekler. Sonuç mu? İzleyin ve görün🙂

Müzikleri falan çok güzel. Filmin akışıda güzel. Ancak öyle sürekli ağızarı açık bırakan dans sahneleri yok. Daha çok aile dramı ön planda tutulmuş. Birazda o yaştaki kimlik arayışlarınada hafiften değinilmiş hoş olmuş🙂 Bu arada film bol ödüllü bir film onuda söyleyeyim yani belki ödül aldığı için izlersiniz ;)  3 Oscar adaylığı var bunun dışında tam 49 kazandığı ödül 54 adaylığı var. Nasıl ama ?🙂 Bu arada Julie Walters’ı da dans ederken görmek ve de elinde sigara dans öğretirken görmekde güzeldi.  Haaa birde ben son sahneyi çok beğendim onuda söylemeden geçemeyeceğim. Burda da fragmanı buyrun efendim ;