Bu filmden nasıl bu kadar geç bahsetmek aklıma geldi şaşıyorum. So Ji Sub gibi bir oyuncu oynuyor filmin hikayesi Kim Ki Duk amcama ait imkansızı başardım gerçekten.

Beni fragmanı ile inanılmaz heycanlandıran bir yapımdı. Bu filmde beni çeken bir şey var yarabbi nedir diye sorarken kendime Kim Ki Duk ismini o zaman görmüştüm ve anladım adamın kokusunu almıştım. Konu olarak okadar orjinal bir mafya işiydi ki benim gibi koreye gidip mafya olma hayallerine sahip bir kız için inanılmaz çekici gelen diğer bi unsurdu. Kısaca konusa değinivereyim unutmadan.

Rough Cut nam-ı diğer A Movie Is A Movie filminin konusu şöyle örgütün (yani mafyanın) 2 adamıdır Gang Pae ve yaptığı işlerden de bunalmıştır. Yalnız bu mafya üyesi adamımızın hayali hep aktör olmaktır hala da bu hayalinden vazgeçmemiştir. İkinci esas karakterimiz  Soo Ta ise hem oyuncu çevresinde hem izleyici çevresinde son zamanlarda sevgiden çok nefret duygusu ile karşılaşmaktadır. Çünkü kendisi öfkesini kontrol edemeyen kendini beğenmiş bir aktördür ve dövüş sahnelerinde oyuncu arkadaşlarıyla gerçek bir kavgaya başlar ve ona zarar verir. Gün gelir bu iki adam karşılaşırlar Soo Ta için filme oyuncu gereklidir yoksa kariyeri sonlanacaktır. Gang Pae içinde Soo Ta hayallerini yaşamada bir şanstır. Ancak tüm bu olayları ilginçleştiren bir istek vardır ki o da Gang Pae den gelir filmdeki dövüş sahneleri sonuna kadar gerçek olacaktır. Zaten bir mafya adamının filmde oynaması ekibe garip gelirken bir de bu tuzu biberidir.

Şimdi filmin en güzel yanı So Ji ve Kim Ki demiştim -en azından kendi adıma-. Fakat bunun yanında  filmin içindeki film, bir an aklınızın bulanması yani film çeken bir ekibinde arkasında onları çeken bir ekibin olması düşüncesi çok zevk verici. Şahsen ben set insanı olmayı çok istediğimden bu filmin setinde olma hayali kuşattı dört bir yanımı. So Ji Sub a inanılmaz derecede psikopat rolünü yakıştırıyorum. Bakışları ve göz yapısı ile yüzü bu tür rollere musait bence. Zaten genel anlamda rolünün hakkınıda veren bir oyuncu (e daha ne olsun). Kang Ji Hwan’nında hakkını yemiyorum ve onunda gerçekten muhteşem bir oyunculuk sergilediğini söylüyorum. Bu iki baş rol dışında filmde birde yönetmen var ki şirinlik ötesi özellikle “Action” diyişi hala aklımda.

Film ilerleyiş açısından çokta Kim Ki Duk tarzında olmasada sonunda aklınızdaki tüm şüpheler kaybolacak söyleyim. Üstelik bu denli bir filmin içinde yeşeren umutlar insanı mutlu eden  benimde sık sık gülme krizlerine girdiğim yerler var ki sonunda nasıl pişman ediyor sizi. Bir solukta izlenebilecek bir film. “Vurdu kırdı sevmem- dövüşen erkeklerde sıkıcı- ne bu dövüyorlar dövüyorlar yorulmuyorlar- bir insan bu kadar mı kavgaya meyillidir”  gibi cümleleri kuran ve böyle düşünen izleyiciyi bile film bittikten sonra bu tarz filmlere yöneltecek yapıdadır.

Söylemeden geçemeyeceğim Kim Ki Duk amcayı yarattığı Gang Pae karakteri yüzünden aşırı kıskanıyorum. Hatta Sadece onu geçtim bu senaryosu için çok ama çok kıskanıyorum (gerçi sadece kendine ait değil senaryo ama olsun onunda kalemi değmiş ben onu kıskanıyorum). Bir de pek cani falan değilim ama filmdeki Gang Pae öldüreceği adamların cebine yolculuk parası koyuyordu aşırı derece güzel bir imza olduğunu düşünmekteyim. Neyse daha fazla konuşmuyorum ve azıcık zevklendiyseniz izlemek istiyorsanız sizi daha fazla tutmuyorum. Fragmanına da bir göz atın bakalım.