Ben tam bir belgesel tutkunuyum. Yani saat takip edip, izlediğim programları yakalarım ve kimse beni rahatsız etmesin isterim. Takip ettiğim programları kaçırmamaya çalışırım ama genel anlamda boş durmak yerine belgesel izlemeyi tercih ederim. En çok izlediğim programlardan  bahsetmek istiyorum. İlk olarak yılların eskitemedeği Mythbusters

MYTHBUSTERS


Bu kadar manyak ve bir o kadar bilgili hatta bildikleri ile manyaklıklarını ortaya çıkartan insanlar bir araya gelirse böyle muhteşem bir program çıkar ortaya. Bu insanlar kimlerdir? Asıl MythBusters programı 30 yılı aşkın özel efekt tecrübeleri olan Adam Savage ve Jemie Hyneman ile başadı ve daha sonra bu ekibe Tori Belleci, Kari Byron ve adamım Grant Imahara katıldı. Nedense hep Grant’e ayrı bir sempati duydum (nedense diyorum ama nedeni açık kendisi Japon🙂 -Programda türk varmış gibi seviniyorum, manyaklık bende-)

Tamam ilk olarak Adam dan başlıyorum.

En Karizmatik fotosunu koyasım geldi🙂

Adam Savage kahkası, Jamie’ye sürekli “Jamie’ciğim” demesi, heycanlı yapısı ile gönlümü fethetti. Yıllarca hevesinden kişiliğinden hiç bir şey kaybetmedi. Sadece saçları uzadı o kadar e tabi birazcıkta kilo aldı. Ancak bunlar onu yinede denenemesi gereken efsanelerden alı koymadı. Bir efsanede gazını tüplere doldurmuştu ateşlenince kaybolacak mı diye. Bir keresindede tüm kameraların önünde bir uçak klozetine oturup popusu basınçla sıkışacak mı sıkışmayacak mı denemişti.  Kendisi beni en çok güldüren MythBuster’lardan biridir. Bu arada kendisi bir aile babasıdır ve her defasında böyle babam olsaydı dedirtir bana. Alamet-i Farikası: Sürekli taktığı kovboy şapkası ve siyah,kemik gözlükleri.

Jamie Hyneman seride formundan hiçbirşey kaybetmeyen tek şahıs diyebilirim. Zaman zaman bıyıkları fazla uzamış olsada pek göze batmadı. En baba görünen kendisidir ama bazen öyle laflar ederki koparır geçer sizi.  Yaş aldığını hiç fark etmediğim MythBuster. Alamet-i Farikası: Hiç çıkarmadığı şapkası, bıyıkları ve giymeyi tercih ettiği beyaz gömlek içinde siyah bluz ve keten pantolonu. Bir gün bıyıklarını keser mi acaba?

Kari Byron heralde en çok bilinen MythBuster’dır. Kendini google yazdınız mı anlarsınız🙂 Çok yönlü bir insandır. Elinden her iş gelir. Dikiş diker, patlayan pamuk yapar. Heykeltraştır, ressamdır, oyuncudur. Modellikte yapmıştır. Ama en güzeli bir annedir. Karnı burnunda programı yapmaya devam etmiştir. En sevdiğim kadınlar arasında yerini almıştır. Alamet-i farikası: Sürekli rengini, modelini değiştirdiği saçları.

Tori Belleci; kısacası kendisi ortamın şebeğidir. Sürekli espiriler yapar. Bazıları iğrenç bazılarıda muhteşemdir ama her halükarda gülmeden duramazsınız. Özelliklede Grant ile olan konuşmaları benim en çok hoşuma giden sahneler. Kendiside zamanla kilo alanlardan. Ama onu durdurdu mu? Tabiki hayır. Alamet-i farikası: Biri kostüm giyip rol yapacaksa bu mutlaka Tori’dir. Onu heran bir perukla görebilirsiniz.

Ve ve Grant Imahara. Belkide en bilinmesi gereken şahsiyetlerden. O şirinlik abidesi. Muhteşem zeka. Onun yapamayacağı robot yoktur. Herşeye uzaktan kumanda takabilir. Bir keresinde Tori, Grant’in evde kendisine nasıl bir robot yaptığı hakkında bir kaç fikir öne sürdü, hepside tek bir şeyi anlatıyordu🙂 Anlamışsınızdır siz😀 Birde espiri yapmaya çalıştığı zamanlar görmelisiniz. Resmen ekran karşısında zaman zaman ben bile utanıyorum🙂 Ancak son zamanlarda baya ilerletti kendini. Birde en çok yaşaldığını hissettiğim kişi. Özellikle balkon olma yolunda ilerleyen göbeği ile bir zamanlar baya gözüme çarpıyordu. Neyseki son zamanlarda periz yapıyor heralde. Birde Grant ve Adam miğdesi hemen bulanıp istifra edebilen insanlardandır. Miğdesi bulandığında bile şirinliğinden bir şey kaybetmez. Tamam hakkında en uzun şey yazdığım kişi oldu anladınız heralde kendisini çok ama çok severim :)Birde StarWars daki R2 – D2’nun operatörlüğünü yapmıştır. Bir çok filmde çalışmıştır. Matrix, Terminatör, Van Helsing gibi.

Son bir MythBuster daha var oda tabiki programın yıldızı Buster. Bu zaman kadar efsanelerin hep ortasındaydı. Bıkmadı usanmadı. Kolu koptu, vuruldu, çarpıldı. Daha neler yapmadı ki ama her zaman dimdik ayakta kaldı. Heralde Buster olmasaydı programda olmazdı🙂 Daha uzun yıllar daha bizimle olacağını düşünüyorum.

İşte bu ekip gerek seyircilerden gelen gerekse kendilerinin bulduğu efsaneleri deniyorlar. Tabi bu deneme sırasında ortaya çıkan eğlenceli görüntüler serinin temel taşları. Sizin bile bildiğiniz bir çok efsane denemişlerdir ve sonuçlar ağızlarınızı açık bırakan cinstende olabiliyor, tam beklediğiniz gibide. Ben özellikle James Bond film efsanelerini canlandırdıkları bölüme bayılmıştım. Gerçi film efsanelerini denemeleri hep hoşuma gidiyor. Her akşam 20.00 de Discovery de. İzlemek isterseyenlere kahkaha sözü veririm.