“Bereketli yağmur ne zaman geleceğini bilir”

Bu cümle ile kalbimi fethetti. Tabi baş rol oyuncusunun bir türlü yaşlanmayan adamlardan Woo Sung olmasıda büyük etken. Mutlaka gördüğünüz bir filmdir bu. Şahsen bende bir çok kez gördüm ancak bir türlü indirip izlemek nasip olmamıştı. 2 gün öncesine kadar. Artık yoksunluk krizimde, elim ayağım titrek, sinir krizleri eşliğinde kore damarım tuttuğunda elim ilk bu filme gitti ve izleyiverdim.

Konu basit, bir erkek ve bir kadın. Zamanında üniversitede arkadaşlarmış hatta birbirlerine yanıklarmış ancak havada kalmış ilişkileri. Birgün gelirde tekrar karşılaşırsa bu iki insan ne olur? Tabiki beklenen şey. Kıvılcımler tekrar ateşi yakar. Geçmiş sayfalar açılır, bir iddaya girilir tüm bunlar sakince ekranınızda oynayıverir. Film hiç bir şekilde sakinliğini bozmaz. Bir ara bir ateş patlaması yaşanır ancak sönüverir.🙂

Film iki yetişkin insanın aşk oyunlarından zaman zaman uzaklaşıp liseli gençlerin kovalamacalarına kayıyor. Yinede bu iki insana bunu yakıştırıyorsunuz. Oyuncuların hayatlarından bir kesit izliyorsunuz resmen. Öyle aham şaham bir dramvs yok. Derin derin düşünmeceler, aşk çıkmazları, aile baskıları yok. Ama benim gibi o dakikalarda heran sıkılmaya hazır bir insanı bile sonuna kadar izlemeye razı etmiş bir film. Üstelik beğendimde. Yalnız hafif bir dram katalım demişler hiç uzatmamışlar iyi olmuş. Ben filmi böyle duru olduğu için sevdim.

Karakterlerden biri koreli diğeri çinli olunca ortak dil olarak ingilizceyi kullanmaları ve bilindiği gibi anadilleri sağolsun ingilizceye dilleri dönmeyen bu karakterleri izlemek- helede ingilizce biliyorsanız- zorda gelse bir süre sonra alışıyorsunuz.

Bazı yerlerinde inanılmaz güldüm ancak hiçbir yerinde ağlamadım, gözlerim sulanmadı, “Aaaaa! Buda olur mu hiç?” demedim. Ancak işte sonuna kadar severek izledim, hatta sonunu inanılmaz çok sevdim.

Her zamanki gibi “Young Old Man” lakablı Jung Woo Sung bir harikaydı. İzlemeye doyamadığım bu adam yine iyi bir aşık olmuştu. Rol arkadaşı Gao Yuanyuan’ nıda ilk kez izledim pek bir şirin buldum ama sizde izleyince anlayacaksınız ki bir sahnede “Yok be bu kadarda olmaz. Ne yaptın be kadın ne var bu kadar titreyecek” dedim. Spoiler olmasın diye sahneyi anlatmıyorum.

Neyse sanki çok konuştum. Sonuç olarak benim severek izlediğim, beklentimi karşılayan bir film oldu. 100 dakika hemencecik geçti gitti. Benden tavsiyedir yani dostlar.