İşte bekelenen yazım geldi🙂 (Amma da beklendi. Nasılda büyüttüm kendimi biranda neyse … ) Gelelim dizimize.

İşin içinde hem romantizm, hem komedi, hem yemek var. Ah tam benlik dizi dedim karşılaştığımda. Üstelik oyuncularda muhteşem. Konu basit;

Bir italyan restorantı – La Spera-, o restorantın; mutfağındakiler, garsonları, müdürü ve müşterileri. Yemek yetiştirme telaşı, yeni alevlenen aşkları, eski ilişkiler içine birazda “Pasta-makarna” katılınca leziz bir dizi ortaya çıkıyor. Baharatlarda en güzelinden, en şirininden ve en sevileninden oyuncular. Bana göre herşeyi ile iyi ve kaliteli bir dizi denilebilecek düzeyde.

Baş rolü çeken mutfağında huysuzun en beteri olan şefimiz Hyun Wook mükemmel bir karakter. Sövmeside güzel, ilgili halide. Hani sert bir kabuğa ancak yumuşacık bir kalbe sahip. Şef’i canlandıran Lee Sun Gyun’u zaten  Coffee Prince’den tanıyacaksınız. Orda izlediğimde hep “Bu adamı ana karakter olarak izlemeliyim” diyordum. Çok da güzel olacağını düşünüyordum, öylede olmuş. Aşırı mutlu oldum bende, hayal kırıklığı yaşamadığım için. Ses tonundan kahkahasına, oyunculuğuna kadar iyi yapımları hak eden bir aktör.

İkinci ana karakterimiz Seo Yoo Kyung 3 senedir mutfak asistanlığı yapmış ve artık tava tutma zamanı gelmiş bir şefi canlandırıyor. İlk kez tava tutmasından sonra  bizim huysuz Baş Şefimiz Hyun Wook işe başlıyor ve bunu kovuyor “Benim mutfağımda kadın şeflere yer yok!”. Tabi mutfakta karşılaşmadan önce dizide büyük bir rolü olan yaya geçidimizde karşılaştıkları için bizimkinin kalbi şefe “bum bum” – aşk kokusunu hemen alıyorsunuz🙂 -. Ancak Şef onu daha ilk günden kovunca ne yapacağını şaşırıyor. Efendim birde o kadar tatlı, o kadar masum bir karakter ki. Alıp sıkıca sarılasınız geliyor. Tabi bizimki ne yapıp edip daima mutfakta bitiveriyor🙂 Bu karakteri canlandıran hatunuda çok severim. Kong Hyo Jin ne çok güzel ne çok çirkin ama aşırı şirin.

Bir diğer karaterde restorantın sahibi Kim San. Bu adam restorantın sahibi olmasına rağmen Müdür hariç kimse bilmiyor. O hep düzenli bir müşteri olarak restoranta geliyor. Kim San rolünü canlandıran Alex’i ilk kez görüşüm, duyuşum. Kendisi şarkıcıymış ama bu dizi ilk oyunculuk denemesi. Gayet başarı ile canlandırmış karakterini. Zaten hamurlarında var biliyorsunuz🙂 Dizide en çok bu karaktere üzüldüm. Ama nasıl üzüldüm nasıl anlatamam. Hayır cidden anlatamam spoiler olur🙂

Ve geldik son ana karakterimize. Korenin tek bayan Baş Şefi güzeller güzeli Oh Seo Yung. Gerçekten işinde başarılı bir bayan şef . Zamanında İtalyada Huysuz Şefimizle beraber okumuşlar. Kısacası bir geçmişleri var. Diziye dahil olduğu dakikalarda “Ahanda olmazsa olmaz zaten. İlle 2. bir kadın çıkaracaklar, beni benden edecekler” dedim ama… amasını söylemeyeceğim sadece güzel oluyor güzel. Seo Yung’u canlandıran Lee Honey harbiden taş gibi bir hatun. Hem güzel hem akıllı üstelik dizide iyi bir iş çıkarmış çok şirin bir oyunculuğu var. Beğendim. Lee Honey için ayrıntılı bilgiyi La Fea’dan alabilirsiniz🙂 O pek hatun beğenmez ama bu kadın onunda beğendikleri arasında😉

Evet dizinin ana kadrosu böyle. Kabaca konuda belli. Düzeni kurulmuş tanınan bir italyan restorantının mutfağında, şef değişince mutfakta da bazı şeyler değişir. Aslında her mutfak için öyledir. İşte La Spera’da da Şef değişir yerine huysuz, acımasız, lafını esirgemeyen bir şef gelir. Gelen bu şef kadın şeflere düşmansa ancak mutfağında inatçı bir kadın şef olursa, artı birde kendi ekibini getirir tüm kovduğu kadın şeflerin yerine geçirise ne olur. Karmaşanın alası olur tabi🙂 Bu karmaşada işte aşk var, rekabet var, komedi var.

Gelelim benim düşüncelerime. Bu dizi ile neler değişti?

İlki benim için hep tek bir dizi vardı bu zamana kadar. İzlemekten sıkılmayacağım, karakterlerin hepsini ayrı ayrı sevdiğim, doyamadığım. Beni bir şeye heveslendiren vs. Açıklıyorum…. Coffee Prince tabiki. İşte artık birde Pasta var. Dizide hiç bir şey uzatılmadı. Herşey tadındaydı. Ne bir abartma, ne fazla göz yaşı, ne laubali espiriler. Bir hışımla geldi geçti. Soluksuz izledim. Karakterlerin hepsini ayrı ayrı sevdim. Bazılarını daha fazla sevdim. Makarna yapma isteği uyandı içimde. Bir mutfakta çalışma isteği geldi. Zaten en iyi yaptığım yemeklerden olan makarnamı daha bir geliştirme hevesine girdim🙂

Yine bu zamana kadar tek geçtiğim bir çift vardı. Eun Chan ve Han Kyul ama nasıl geçmezdim. Şimdi yanına Yoo Kyung ve Hyun Wook eklendi. Ah nasıl sevdim onları bilemezsiniz. Yine bir uyum abidesiydi bu iki karakter. Aslında sevmemin en büyük nedeni kesinlikle Eun ile Han a benzetmem diye düşünüyorum. Bence izlediğinizde sizde böyle düşüneceksiniz.

Yoo Kyung’un “Yeee Şepp” demesine hasta oldum🙂 Bir insan bu kadar mı güzel “Şeppp” der🙂 Özelliklede mutlu olduğunda çok tatlı çıkıyordu ağzından bu kelime. Birde bu karakterin bu denli saf oluşu, azimli oluşu, herşeyi açık açık söylemesi çok güzeldi. Tabi aynı derecede Şefin bağırışlarıda ayrı bir içtendi. Hiç durmadan kızsın sövsün istedim. Doğallığını sevdim.

Yine kostümler harikaydı. Kışın çekilen bir dizi olduğundan kışın gardrobuma neler alacağımı artık biliyorum. Tam benlik kıyafetlerdi. Her karakter ayrı bir güzel giyiniyordu. Kostüm seçmekten kim sorumluysa ellerine sağlık. Bayıldım, bayıldım😉

Birde dizide dikkatimi çeken ve paylaşmadan geçemeyeceğim noktalar var. İki yan karakterle ilgili Birincisi Philip, ikincisi Ji Hoon. Bu ikisini inanılmaz benzettiğim iki insan var. Philip’i canlandıran Min Woo’yu aşırı derecede Kim Jae Wook’a benzettim. Hatta ilk gördüğümde Jae Wook dedim şaşkınlıkla. Ji Hoon’u canlandıran Hyun Woo’yu da Gong Yoo’ya benzettim. Hani sanki gençlik halleriymiş gibi. Burnu, ağzı, dudak yapısı inanılmaz benzer geldi. O da 20’lerinin sonuna 30’larının başına geldiğinde sanki tam Gong olacak. Aslında bu yorumu yaparken korkuyorum “Kimse Ona benzeyemez. sen ne diyorsun” gibi tepkiler almaktan. Çünkü bazen abuk subuk benzetmelerim oluyor. Fazla uç düşünüpte benziyorlar diyorum. Birde siz bakın bakalım.

Benzemiyorlar mı?

Yani kısacası (Çok uzattım sanki) ben çok ama çok beğendim. Bence herkesin izleyebileceği artı beğeneceğim bir dizi. Sizi sıkmıyor, ağlatmıyor üstelik aşkıda, komediyide çok iyi veriyor. Bence kaçırmayın izleyin.😉