Uzun zamandır izlemeyi istediğim bir filmdi “Actresses”. Aslında hani öyle aman aman bir kurgusu vs yok. Ancak sektörün içindeki kadınların karşılaştıkları durumları, bakış açılarını izlemek çok keyifli. Özelliklede işlerin nasıl yapıldığınıda göstermesi baya iyi. Hani bir çekim nasıl ayarlanıyor, nasıl idare ediliyor neler dönüyor vs açık açık anlatıyor bu yapım.

Yapımda yer alan oyuncularında kendilerini canlandırmaları ayrı bir zevk. İzledikten sonra onlara kendizi daha bir yakın hissediyorsunuz. Benim özellikle izleme nedenim Ko Hyeon Jeong. Hani beni Han Hyo Joo ya olan ilgimi bilmeyen kalmadı, kaldıysada öğrensin o kızı çok seviyorum işte onu ne kadar seviyorsam bu kadınıda o kadar seviyorum yani😉 Bu filmde izledikten sonra daha bir sevdim.

Konusu basit hatta baya basit.  Yönetmen Lee Jae Yong gerçek ile kurguyu harmanlayıp  yaşları 20 ile 60 arasındaki aktristleri bir araya getirir. Onlardan kendilerini oynamalarını ister ve bu altı kadın Vogue dergisi için fotoğraf çekimine gelirler. Bazı aksaklıklar çıkar ancak bu arada oyuncular kamera önünde yaşadıkları baskıları, yalnızlıklarını, boşanmalarına dair bir çok şeyi içtenlikle anlatırlar. Komik dakikar, duygusal anlar hatta aralarında zaman zaman gerçekleşen gerilimler bile tüm çıplaklığı ile yansıtılır.

Oyunculara aşinalığınız vardır. Bende sizin için büyükten küçüğe doğru sıralıyorum😉 Birde yer aldıkları bir kaç yapımı yazıyorum.

Yoon Yeo Jung ( Home Sweet Home, Worlds Within, What’s Up Fox) , Lee Mi Sook ( Smile,Mom , Cinderella’s Sister, East of Eden) , Ko Hyeon Jeong (Dae Mul, Queen Seon Duk, What’s Up Fox) , Choi Ji Woo ( Star’s Lover, Air City, Winter Sonata, Everybody Has  Secrets) Kim Min Hee ( Love Marriage, Goodbye Solo, Some Like It Hot) Kim Ok Bin (Over the Rainbow, Thirst )

Bu oyuncular dışında  kendilerini canlandıran birde dergi ekibi var derginin editörü, onun yardımcısı, fotoğrafçı, makyözler.

Açıkçası ve kısacası ben çok beğenerek izledim. Hani bazıları diyebilir “Bana ne onların çekimlerinden? ” bazıları için sıkıcıda gelecek olabilir. O yüzden önermelik bir yapım değil. Mutlaka izlenmelide denemez ancak benim gibi sinemasıyla , dizisiyle haşır neşir olanlar bir çok güzel şey bulacaklardır içinde. Mesela;

Oyuncular kendilerine rakip gördükleri isimleri konuşuyorlar. Önce kimse söylemek istemiyor falan ama sonra çıkan isimler ve üzerine yapılan geyikler çok tatlı. zaten kendine rakip olarak birini görme muhabbeti baştan sona çok tatlı. Bazı acı gerçeklerde var. Mesela birbirine çok yakın görünen camiyanın aslında hiçte öyle olmadığını görüyorsunuz. Burda bir araya gelen oyunculardan bazıları birbirini 15 senedir falan görmemiş. Tanışıyorlar, seviyorlar ama görüşemiyorlar. Hallyu yıldızı olmaktan tutun, burçlardaki ve kan gruplarındaki olumsuzluktan bile husumet çıkıyor bir ara.

Yani şimdi ben size mutlaka izleyin demiyorum diyorum ama izleyin yani işte (Dayanamadım) Baskı kurmak istemedim ancak yapımı satmak istiyorum size😉 IMDB puanıda 7.1 ha!!!😀😀😀

Neyse bitiriyorum işte bu saçma sapan yazıyı. Ne yazdım nasıl yazdım bilmiyorum. Filmden bir kaç fotoğrafla huzurlarınızdan ayrılıyorum😉