Dün gece ya da bu sabah mı demeliyim -sabaha karşı 3 civarlarında izlemeye başladım- keşke daha erken izleseydim çünkü ağlamaktan başımın, gözlerimin ağrıyacağını biliyordum ve yatamayacaktım. Evet uyuyamadım uzun süre. Aklıma geldikçe hala gözlerim doluyor. Zaten ilk fragmanını gördüğüm zamanda o kısacık şeyde bile gözlerim dolmuştu.

Fim gerçek bir hikaye anlatır. Bu filmin yönetmenliğini ve senaristliğini yapan Ounie Lecomte’nin yaşamından bir kesit film. Olay 1975’te korede geçmektedir. Jin Hee 9 yaşında şirin mi şirin bir kızdır. Babası bir gün ona güzel bir çift ayakkabı, elbise, manto alır ve yola çıkarlar. Bir hristyan yetimhanesine gelirler ve baba hiç birşey söylemeden kızı orda bırakır gider. Film Jin Hee’nin yetimhanedeki günlerinden bahsetmektedir.

Hayatta bir tek babasına sahip 9 yaşındaki bir kız çocuğu için nedenini bilmeden, vedalaşmadan babasından ayrılmasının ona yaşattığı duyguyu sizde birebir yaşıyorsunuz. Kızın tabiri caizse babasına olan aşkını, güvenini uzun bir süre kaybetmemesi, sizin babasının asla geri dönmeyeceğini bilmeniz, elinizi kolunuzu bağlı gibi hissetmenize sebep oluyor ve o kızı kucağınıza alıp sımsıkı sarasınız geliyor. Bilmiyorum belkide bende babama inanılmaz derecede düşkün olduğumdandır, inanılmaz derecede etkilendim filmden. Özellikle kızımız bir şarkı söylüyor ki sonlarda o zaman bende ipler koptu. Birde unutmadan söyleyeyim film tamamen Jin Hee’nin gözünden anlatılmış. Siz onun bildiklerini biliyor, onun duyduklarını duyuyor ve sadece onun söylediklerinden hayatına bakabiliyorsunuz. İşin en güzel yanıda en etkileyen kısmıda bu. Babanın terkediş nedenini asla öğrenemiyorsunuz mesela.


Yetimhanede kalbini açtığı insanlarında gitmesiyle artık herşeyi kabullenen küçük ama kocaman yüreği olan Jin Hee aklıma inanılmaz derecede kazındı. Filmide bana hissettirdiklerinide unutabileceğimi hiç sanmıyorum. Aslında neler neler yaşanıyor farkındayım burda gördüğümüz yetimler aslında çok iyi şartlardalar. Ama onların yetimhaneye düşme sebepleri birbirinden acı. Ben şuan allak bullak oldum ne yazacağımı bilemiyorum ama şunu söyleyebilirim ki kesinlikle ertelemeden izlenmesi gereken bir film. İçinize işleyeceğinin garantisini veririm. Genç oyuncuların inanılmaz performansları, özellikle de başrol Jin Hee’yi canlandıran Kim Sae Ron muhteşem. Film hakkında daha fazla bilgi vermiyorum (zaten yazacak bir şey bulmakta zorlanıyorum) siz filmi tamamen kendi duygularınızla izleyin. Benden etkilenmeden.

Fragmanıda ekliyorum. En yakın zmanda izlemeniz ve düşüncelerini paylaşmanız dileği ile…